بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

توت فرنگی وحشی

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۷ ب.ظ

توت فرنگی وحشی (سرماقی - سرمه)

زیستگاه توت فرنگی وحشی(سرماقی- سرمه) در بنافت

این گیاه در حاشیه جنگل های دهستان بنافت مخصوصا در اطراف درختان زالزلک (ولیک) و ازگیل (کندس)  می روید. زمان برداشت آن از نیمه دوم خرداد آغاز و تا آخر خرداد پایان می یابد.   

خواص توت فرنگی وحشی  (سرماقی- سرمه)

  • توت فرنگی مقوی، ملین، آرام بخش، اشتهاآور و تصفیه کننده خون است.

  • در درمان خون ریزی لثه، تصلب شرایین، دیابت و سل موثر می باشد.

  • برای تقویت حس بینایی، رشد مو، شادابی پوست، خون سازی، استخوان سازی، استحکام دندانها، ترمیم استخوان و درمان یبوست خوردن آن توصیه می شود.

  • جوشانده ریشه و برگ خشک گیاه در درمان رماتیسم، عفونت کلیه و عفونت مثانه مفید است.

توجه: افراد مبتلا به ناراحتی های پوستی و کسانی که سابقه حساسیت دارند و همچنین افرادی که دچار تنبلی معده هستند در مصرف آن دقت کنند.

مربای توت فرنگی

یک کیلو توت فرنگی و یک کیلو و نیم شکر را به صورت طبقاتی داخل دیک لعابی بریزید. بعد از دو الی سه ساعت وقتی که توت فرنگی آب انداخت و شکر به خورد توت فرنگی رفت آنرا روی اجاق گذاشته به مدت 15 الی 20 دقیقه بجوشانید. وقتی مربا غلیظ شد آنرا از روی اجاق بردارید تا سرد شود سپس میل کنید.

شربت توت فرنگی

دو کیلو شکر همراه با هشت لیوان آب را داخل دیک لعابی ریخته و روی اجاق قرار دهید. قبل از اینکه شکر قوام بیاید یک کیلو توت فرنگی را در تنظیفی نازک گره زده میان شکر انداخته تا خوب قوام بیاید. وقتی که مایع کاملا غلیظ شد تنظیف را از داخل دیک بردارید. هنگامی که مایع شربت سرد شد آنرا مصرف کنید.

 

نظرات  (۱)

۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۷ دنیای کره ای
 خیلی عالی بوود .
http://koredrama.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">