بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

قله بزگوش

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ب.ظ

روز جمعه، بیست و یکم فروردین نود و چهار، با حضور گرم و صمیمی اعضای گروه کوهنوردی اورشمک بنافت، به سرزمین خورشید (سوادکوه) پا گذاشتیم.

پس از عبور از شهر پل سفید به ورسک رسیدیم و از منطقه‌ی عباس آباد ورسک عبور کردیم و وارد جاده‌ی جنگلی مملو از درختان راش روستای اجت شدیم. صبحانه را در یک باغ سرسبز و زیبا صرف نمودیم.

بعد از چند دقیقه، وارد روستای اجت شدیم. اتومبیل‌ را داخل روستا که بافت سنتی خود را حفظ کرده بود و حیاط آن‌ها با یکدیگر مشترک (مشاع) بود پارک نمودیم. لوازم ضروری را داخل کوله‌پشتی گذاشتیم و به سمت قله‌ی بزگوش روانه شدیم. بعد از پشت سر گذاشتن قبرستان روستا و چمنزارهایی مملو از بنفشه، گل پامچال و گیاهان دارویی متنوع که جویبارهای کوچک با آب‌های بسیار زلال را در دلش جای داده بود و انصافا منظره‌ی زیبایی را رقم زده بود، وارد جنگل‌های پوشیده از سیر کوهی (الزی) شدیم.

بعد طی مسافتی، به یک فضای باز صخره‌ای با تنوع گیاهی متفاوت، از جمله آویشن، گون، ارس‌های خوابیده و... که پوشیده از برف بود و ارتفاع برف در بعضی از جاها فراتر از یک متر هم می‌رسید مواجه شدیم. به دلیل گرمای غیر متعارف آن روز، برف‌ها شل شده بودند و این مسئله سبب شد، صعود با سختی صورت پذیرد.

 خلاصه اعضای گروه با کمک رساندن به یکدیگر موفق به صعود قله‌ی بزگوش شدند قله ی بزگوش ابتدای خط الراس ورسه سر می باشد. از بالای قله روستاهای ورسک، اجت، شورکچال، ارفعده و همچنین ارتفاعات نروخرو، نیزوا، قدمگاه، اتابک، تیزکوه، عباسعلی، اچو، سرخیل، ارفع کوه، سنگر، زرشکین و پل تاریخی ورسک و سه خط طلایی قابل رویت بودند.


 

نظرات  (۱)

۰۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۲۴ پرویز کلانتری
 سلام
آیا شما نقشه مسیر وریه سر را دارید...GPS

با تشکر
پاسخ:
سلام ، شرمنده ، ندارم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">