بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

اماکن دیدنی دودانگه (گرگین وا)

يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۱ ب.ظ

چشمه گرگین وا یا ورگینه وا دربخش دودانگه شهرستان ساری و در یک کیلومتری روستای خوش نشان واقع شده است. راه دسترسی به آن آسفالت می باشد.

در میان درختان انبوه و در مسیر رودخانه چشمه های متعددی از زمین بیرون می زنند. هر کجا را نگاه می کنی آب است تعدادی از این چشمه ها خاصیت درمانی دارند. یکی از این چشمه های معدنی قبل از ورود به رودخانه در مسیر جاده قرار دارد. جهت رسیدن به چشمه اصلی و پرآب باید از میان رودخانه عبور کنی تا به آن برسی. این چشمه دارای آبی بسیار سرد و گوگردی می باشد طوری که بوی گوگرد فضای رودخانه و اطراف چشمه را پرکرده است به دلیل سرد بودن آب فقط در ماههای تیر و مرداد آب چشمه برای شنا مناسب می باشد.

در گذشته های نه چندان دور بومیان منطقه آب را داخل حوض های چوبی (نو) که از تنه درختان می ساختند هدایت می کردند سپس آتش روشن کرده و سنگ های درون رودخانه را داخل آن می انداختند تا کاملا گداخته شود بعد سنگ ها را داخل حوض می انداختند تا آب داغ شود پس از آن درون حوض قرار می گرفتند و خودشان را شستشو می دادند.(آب درمانی) درحال حاضر از حوض های چوبی خبری نیست. عده ای بوسیله دیگ آب را گرم می کنند و از آن جهت استحمام استفاده می کنند.

چشمه های معدنی گرگین وا برای درمان امراض پوستی ، قارچی و روماتیسم و ... مناسب هستند.

اطلاعات جدید در پست چشمه گرگین آباد دودانگه، همین وبلاگ



با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرامی بنافت بپیوندید

benaft11@

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">