بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

گوشت قرمه

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ق.ظ

 گوشت قُرمه یا قورمه کنسرو سنتی دامداران بنافتی 

در گذشته به دلیل نبود یخچال، اهالی دهستان بنافت مخصوصا دامداران، جهت نگهداری گوشت برای مدتی طولانی از روش قُرمه یا سرخ کردن گوشت استفاده می کردند. 

طرز تهیه  قُرمه / قورمه

ابتدا گوشت و چربی گوسفند را به قطعات ۳ الی ۵ سانتی، خُرد کرده و درون ظرفی مناسب ترجیحا دیگ مسی ریخته و چند عدد پیاز پوست کنده را به آن اضافه کنید (پیاز، برای گرفتن بوی گوشت) بعد مقداری نمک به آن بیافزاید تا گوشت ماندگاری بیشتری داشته باشد.سپس آب را به گوشت اضافه کرده طوری که روی گوشت را بگیرد.

آتش زیر دیگ را تند کرده تا به جوش آید، سپس آتش زیر دیگ را کم کنید تا آرام آرام بپزد و آب آن کم شود.بعد از پختن گوشت، آب اضافی را از دیگ خارج کنید. پیازها را جدا کنید و فقط روغن چربی های گوشت را که ذوب شدند در دیگ باقی بگذارید تا گوشتِ آب پز شده، درون روغن خودش، کاملا سرخ شود. 

روش کنسرو کردن سنتی گوشت قرمه

در گذشته، گوشت سرخ شده به همراه روغن آن را بعد از اینکه حرارتش گرفته شد، درون شکمبه  گوسفند یا خیک ( پوست دباغی شده ) ریخته و با نخ در آن را محکم می بستند تا هوا داخل آن نشود و در مکانی خشک و خنک نگهداری می کردند. جهت مصرف روزانه، از داخل شکمبه یا خیک، مقداری گوشت قرمه را با روغن همراهش جدا کرده و استفاده می کردند.

امروزه قرمه را در فریزر، به مدت طولانی نگهداری و به مرور زمان آن را مصرف می کنند.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرامی بنافت بپیوندید

benaft11@

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۳
دوستعلی علیخانی

قرمه

قورمه

کنسرو گوشت قرمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">