بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

چشمه گرگین آباد دودانگه

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ

روز پنج شنبه ۹۵/۵/۱۴ پدر و مادرم را به چشمه گرگین آباد بردم . به دلیل کهولت سن برایشان مقدور نبود داخل آب سرد آب تنی کنند. بنابراین مشغول جمع آوری هیزم های خشک که در اطراف رودخانه بود، شدم. اجاقی سنگی درست کرده و دیک را روی آن گذاشته و زیر آن  را آتش روشن کردم. سپس به وسیله گونی  های نایلونی پناهگاهی درست کردم. بعد ازاینکه آب به جوش آمد آب را داخل سطلی ولرم کردم و آنها را داخل پناهگاه شست و شو دادم. 

در دهه های گذشته تنه درختی را به طول دو متر و قطر یک متر برش می دادند و داخل آن را خالی می کردند و چیزی شبیه وان امروزی درست می کردند. سپس آتش برپا کرده و سنگ های اطراف را داخل آتش می ریختند، وقتی سنگ ها گداخته می شدند به وسیله ی پاروی چوبی سنگ هارا داخل وانی چوبی  که پر از آب بود می ریختند و داخل آن دراز می کشیدند و خودشان را شستشو می دادند. نا گفته نماند به وسیله شاخ و برگ درختان هم پناهگاه درست می کردند تا حرمت ها حفظ شود. 

بعد از شستشوی بابا و مامان و صرف غذا، آنها زیر سایه درخت و در کنار انبوهی از مسافران که از نقاط مختلف به آنجا آمده بودند مشغول استراحت شدند. من هم فرصت را غنیمت شمرده و گشتی در اطراف زدم. انصافا نسبت به پارسال تغییراتی توسط سهامداران این منطقه تفریحی ،توریستی انجام شده است که به شرح ذیل می باشد. 

۱- تعریض و شن ریزی جاده

۲-افزایش تعداد سرویس های بهداشتی به صورت مجزا برای آقایان و خانم ها

۳-ساخت دو واحد  استخر سرپوشیده برای آقایان و خانم ها (بلیط ۳۰۰۰۰ریال)

۴- محصور کردن چشمه اصلی 

۵- ساخت سه دهنه پل بر روی رودخانه 

۶- ساخت تعدادی آلاچیق جهت رفاه حال مسافران

۷- دکه فروش مواد غذایی

۸- جمع آوری زباله ها و انتقال آن  به مکان دفن زباله 

استخر سرپوشیده چشمه گرگین آباد دودانگه 

بقیه عکس ها را در کانال benaft11@ ببینید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۶
دوستعلی علیخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">