بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

قله اچو

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶ ب.ظ

صعود به قله اچو (ولکول) واقع در روستای قارنسرا، بخش دودانگه ساری

صبح روز یکشنبه نهم فروردین نود و چهار به اتفاق اعضای گروه کوهنوردی اورشمک بنافت از ساری حرکت کردیم. پس از پشت سرگذاشتن سد سلیمان تنگه و روستای های افراچال،تلارم، دمیرکلا، دامادکلا، تلاوک، کتریم، مرگاب، کندلک و پاشاکلا به روستای بسیار زیبا و تاریخی قارنسرا رسیدیم. اتومبیل را در مرتع جولا سره کنار دامداری آقای واحدی پارک کردیم و پس از صرف صبحانه به سمت قله اچو روانه شدیم.

هوای معتدل و دلپذیر، عطر افشانی بنفشه و پامچال، درختانی مملو از شکوفه،زمینی سرسبز و مملو از سبزی های معطر، آهنگ خوش بلبل، هم نوایی صدای نی چوپان، کله ونگ گالش، خودنمایی قلل پوشیده از برف نروخرو، قدمگاه، نیزوا، شاهدژ، کیجا قلعه، قله با صلابت دماوند و مهمتر ازهمه همراهی و همدلی اعضای گروه دست به دست هم دادند تا یک روز شاد و مفرح و خاطره انگیز در دفتر خاطرات زندگی مان به ثبت برسد. 

عکس ها ادامه مطلب

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرامی بنافت بپیوندید

benaft11@

نظرات  (۳)

خیلی ممنون بابت اطلاعات داده شده، درود بر شما

۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۸:۱۷ شاهین ماهیار
جناب علیخانی  با سلام،

بنده دانشجوی دکتری باستان شناسی هستم و در کار پایان نامه اطلاعات برخی قلعه های مازندران رو نیاز دارم. در جستجو به وبلاگ حضرتعالی برخوردم. عکس دورنمای قلعه اوچ موچ روستای مولا رو نیاز دارم. اگر داشته باشید و یا راهنمایی بفرمایید از کجا پیدا کنم ممنون میشم.
پاسخ:
درود 
متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه ندارم 
با سلام
متاسفانه در گزارش هیچ یک از جزییات برنامه درج نشده. بدین ترتیب برای کسی که قصد اجرای برنامه ای مشابه داشته باشه مشخص نیست که چند ساعت باید وقت در نظر بگیره..
درمورد عکس ها هم کاش عکسی از قله و یا دستکم بخش های پرشیب مسیر گرفته می شد.

برای حقیر، معمای اچو درواقع از اینجا شکل گرفت که تا به حال هشت گزارش برنامه خوندم اما تمامی اونهایی که از کنار سد اقدام به صعود کردن، بی هیچ توضیحی ناتمام موندن و اونایی که از قارونسرا اقدام کردن هیچ عکسی از خود قله ندارن!
در گوگل ارث هم وقتی از قارنسرا شیب یابی می کنی سه ناهنجاری در فاصله ی هفتصد متری قله وچود داره که کمی عچیبه!

من معمولا تنها می زنم به کوه و برای همین ناچارم قبل از برنامه کلی اطلاعات جمع آوری کنم که در مورد اچو هنوز موفق به این گار نشدم. ممنون می شم اگه کمی از جزییات مسیر بگین.

مثلا زمان مورد نیاز و اینکه آیا نیاز به راهنمای محلی هست یا پاکوب مشخصی داره؟

پیشاپیش صمیمانه سپاسگزارم...
پاسخ:
درود
جهت صعود به قله صخره ای/ جنگلی اچو سه مسیر وجود دارد 
مسیر شماره یک، از کنار سد به سمت غرب از روی خط الراس قله اچو که مسیر بسیار سختی است 
مسیر شماره دو، رود اچو ( سه کیلومتر بعد از سد) است که اکثر کوهنوردان این مسیر را انتخاب 
می کنند
مسیر شماره سه روستای قارنسرا است که راحت ترین و نزدیک ترین مسیر به قله است.عکس شماره چهار پست اچو قله ی اچو و مسیر آن را دقیقا نشان می دهد شما می توانید اتومبیل را قبل از روستای قارنسرا کنار دامداری پارک کنید و مسیر لوله گاز که جاده خاکی است و در عکس شماره چهار کاملا مشخص است را ادامه دهید وقتی برروی خط الراس رسیدید مسیر سمت راست را ادامه دهید تا به قله برسید. مدت تقریبی صعود از مسیر قارنسرا یک ساعت و نیم است . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">