بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

قلعه کنگلو

جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲ ب.ظ

قلعه کنگلو، در کیلومتر ده جاده خطیرکوه و در نزدیکی روستای کنگلو روی صخره ای بنا شده است. دژ کنگلو از پلان منحصر ‌به‌فردی در میان قلاع و استحکامات دفاعی ایران برخوردار است که با بهره‌گیری از تکنیک‌های بومی البرز ساخته شده و دارای معماری اشکانی- ساسانی است.

نمای خارجی قلعه را یک دیواری عظیم سنگی تشکیل می‌دهد که در قسمت میانی و طرفین آن، برج‌های دیده‌بانی می باشد. فضای داخلی این قلعه با توجه به بقایای آن، مدور و در دو طبقه ساخته شده‌ بود که قسمت عمده آن از بین رفته یا در حال ویرانی است. مصالحی که در ساختمان قلعه به کار رفته عبارتند از: سنگ لاشه با ملات آهک و سنگ ریزه. 

قلعه کنگلو را عقاب مازندران می نامند چون هسته مرکزی قلعه شبیه سر عقاب و دو بازوی قلعه شبیه بال های عقاب هستند به همین دلیل وقتی از نمای دور قلعه را مشاهده کنیم  شبیه عقابی است که بال هایش را باز کرده و همه چیز را در حمایت خودش گرفته است.  


راه دسترسی به قلعه یا دژ کنگلو
مازندران، جاده سوادکوه به فیروزکوه، پل سفید، بعد از پادگان دوآب، جاده خطیرکوه ، نرسیده به روستای ملرد، جاده کنگلو، روستای کنگلو، قسمت جنوبی روستا، پانزده دقیقه پیاده روی، قلعه کنگلو

      جهت مشاهده عکس های بیشتر به کانال benaft11@ مراجعه کنید.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۶
دوستعلی علیخانی

کنگلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">