بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

شیرینی های خانگی عید

سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۵۵ ب.ظ

شیرینی های خانگی سفره ی عید

کدبانوهای دهستان بنافت جهت رنگین کردن سفره ی عید شیرینی های متعددی تهیه و تدارک می بینند از جمله این شیرینی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       لاک سو

·       حلوای آرد برنج ( برشی )

·       میسته گنده

·       قماق

·       کماج

شیرینی لاک سو

مواد لازم : آرد برنج ، گردو ، روغن ، شکر

طرز تهیه :

ابتدا برنج را خیس داده سپس آن را داخل آبکش بریزید تا آب آن کاملا خارج شود بعد آن را با گردو مخلوط کرده و طوری بسابید که دانه های برنج و گردو کاملا سابیده نشوند. داخل ماهی تابه مقدار کمی روغن بریزید و مواد را داخل آن ریخته و به آن شکر اضافه کنید وقتی کمی تفت گرفت آن را از روی اجاق بردارید و با قاشق میل فرمایید.

توجه : چون در گذشته آرد برنج و گردو را داخل یک ظرف چوبی ( لاک ) می سابیدند به همین دلیل نام این شیرینی را لاک سو نمایده اند.

حلوای آرد برنج (برشی)

مواد لازم : آرد برنج ، گردو ، کنجد ، شکر ، شیره ی خرمالو

طرزتهیه :

ابتداء برنج را خیس داده سپس آن را داخل آبکش بریزید تا آب آن کشیده شود. بعد برنج را بسابید و آن را روی اجاق تفت داده و داخل ظرفی خالی کنید. شکر را با شیره ی خرمالو و آب مخلوط کنید و آن را روی اجاق بگذارید تا قوام بیاید.

بعد آن را از روی اجاق بردارید و آرد برنج را با آن مخلوط کنید و با دست ورز دهید. سپس آن را بوسیله وردنه پهن کنید. روی آن گردو و کنجد سابیده بپاشید و با چاقو آن را به اشکال مختلف برش دهید و نوش جان کنید.

نظرات  (۱)

ممنون. عالی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">