بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

شوفر بیابون

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۸ ب.ظ

تقدیم به رانندگان زحمتکش، مخصوصا شوفرای بیابون که به دور از خانواده در گرما، سرما ، برف و بوران دنبال کسب درآمد پاک هستند. متاسفانه پدیده‌ی زورگیری و راهزنی مدرن هم مزید بر علت شد و کار آنان را سختتر و پرخطرتر کرده است. 


جاده دنده عوِض کِمبه روز و شو 

راه توم نَوونه چِش ره بهیته خو 

کنار بَیتِمه ماشین چُرت بَزِنم 

چرخ پَنچِر بَهییه مِره بَیته تو

ترجمه فارسی 

روز و شب پشت فرمان نشستم دنده عوض می‌کنم

به دلیل طولانی بودن مسیر، از خستگی چشمانم را خواب فرا گرفت 

اتومبیلم را کنار جاده پارک کردم تا چرتی بزنم 

وقتی با چرخ پنچر اتومبیلم مواجه شدم تب‌دار و مریض شدم 

🌸🌸🌷🌻🌻

تاریک شو زَمبه دل به بیابون 

جاده مه مونس و هَسمه سرگردون    

ناسور هاکرده لینگ کلاج و ترمز 

مه دست ره جغجغه هاکرده داغون  

ترجمه فارسی 

در تاریکی شب روانه جاده و بیابان می‌شوم

سرگشته و سرگردانم جاده همدم من است 

از بس کلاج و ترمز گرفتم پاهایم آسیب دیدند

کار با جغجغه دست‌هایم را داغون کردند 

توضیحات : 

جغجغه : تسمه کش یا تسمه جغجغه،  وسیله ای است برای بستن، سفت کردن و ثابت کردن بار بر روی کامیون و تریلی

 دوستعلی علیخانی / شهریور نود و هفت 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۴
دوستعلی علیخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">