بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

تنگه واشی

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ب.ظ

تنگه واشی با حضور گروه کوهنوردی اورشمک بنافت

تنگه واشی به دلیل برخوردار بودن از آب و هوای مناسب و جاذبه های گردشگری در فصل تابستان پذیرای مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران می باشد.

یکی از جالب ترین بخش این تنگه برای گردشگران حرکت در رودخانه پرآب ،زلال و سرد واشی است که در یک دره سنگی عمیق قرار دارد.

تنگه واشی از دو تنگه بسیار رویایی تشکیل شده است . بعد از عبور از تنگه اولی به دشت وسیع و زیبایی که دارای پوشش گیاهی متنوع و هزار نقشی است وارد می شویم که با گل های دیوانه کننده ی باریجه و گلپر دل هر رهگذری را می ربایند.

پس از طی 2 کیلومتر راه به تنگه دوم می رسیم که همانند تنگه اولی دارای دیوارهای سنگی و صخره ای بلند به ارتفاع 100 متر می باشد. از دیوارهای سنگی در نقاط مختلف تنگه چشمه ها ی آب زلال و خنک به سمت رودخانه روان است. در انتهای تنگه دوم به آبشار زیبایی می رسیم که طبیعت دوستان می توانند در گرمای تابستان تنی به آب زده و از خنکای آن لذت وافر ببرند.

در ابتدای تنگه اول کتیبه نقش بر جسته ای در قالب شکارگاه به دستور فتحعلی شاه قاجار حکاکی شده است . متاسفانه در سالهای اخیر مسافر نما هایی روی آن ، مثلا یادگاری نوشته و بعضی از قسمت های پایینی کتیبه را تخریب کرده اند.

تنگه واشی در 15 کیلو متری شهر فیروزکوه واقع شده است و راه دسترسی به آن آسفالت می باشد. قبل از تنگه اول پارگینگ اتومبیل، فروشگاه مواد غذایی و سرویس بهداشتی جهت رفاه حال مسافران تدارک دیده شده است در مسیر تنگه و دشت دکه های فروش مواد غذایی وجود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">