بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ارتفاعات درازنو

پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ب.ظ


سفر ناتمام‌ من به ارتفاعات ۲۸۰۰ متری درازنو به سرانجام رسید. 

عید نوروز سال نود و دو مسیر جاده درازنو واقع در شهرستان کردکوی را در پیش گرفتیم، به دلیل برف زیاد در پنج کیلومتری روستای درازنو مجبور به بازگشت شدیم. اما سرانجام در روز دوم آبان نود و هفت موقعیتی فراهم شد تا این مسیر زیبا و تماشایی را، آن هم در زمان برگ ریزان طی کنیم.

روستای درازنو در چهل کیلومتری شهر کردکوی بر فراز کوه صخره‌ای، جنگلی واقع شده است. جاده آسفالت می‌باشد. درختان تنومند دو طرف جاده را احاطه کرده‌اند ‌و زیبایی وصف ناپذیری را به آن داده‌ بودند. چشمانمان غرق زیبایی‌های مسیر شده بود و به همین دلیل پیچ و خم های بسیار زیاد و سربالایی تند و تیز راه را کمتر حس کردیم. 

صدای شکستن برگ‌های رنگارنگ و خشکیده زیر چرخ‌های اتومبیل سمفونی خاصی را ایجاد کرده بود درختان با قلم مو خودشان را با رنگ‌های زرد و سرخ و نارنجی نقاشی کرده بودند و آرامش خاصی به ما می‌دادند. 

بعد از طی مسافتی، ناگهان روستای درازنو در مقابل‌مان ظاهر شد. اتومبیل را بر فراز تپه‌ا‌ی در انتهای روستا متوقف کردم با منظره‌ای زیبا از کوه، جنگل، دشت و دریا مواجه شدیم. چندین شهر و ده‌ها روستا و دریای زیبای مازندران زیر پای‌هایمان بودند. حال تصور کنید دیدن این مناظر در شب چه صفایی دارد. 

بعد از مدتی استراحت و لذت بردن از مناظر اطراف به سمت ارتفاعات درازنو در مسیر جاده خاکیِ دکل صدا و سیما که بر روی خط‌الراس ارتفاعات درازنو قرار گرفته است، حرکت کردیم. وقتی بر فراز خط‌الراس رسیدیم با دنیای جدیدی مواجه شدیم پوشش گیاهان عوض شد و به جای جنگل انبوه با جنگلی تنک روبرو شدیم که بستر آن را ارس‌های خوابیده و گون‌ها تشکیل داده بودند.

در سوی دیگر کوه‌های خالی از درخت و صاف قابل رویت بودند که منتهی به شهرهای کویری دامغان و شاهرود می‌شوند. 

در انتهای مسیر با دیدن درختان و پوشش گیاهی سوخته روبرو شدیم که موجب آزار روحمان شد. نمی‌دانم این آتش‌سوزی در اثر صاعقه بوده یا انسان در آن دخالتی داشته است. در هر صورت آخر این سفر ناراحت کننده بود.

جاده درازنو واقع در شهرستان کردکوی


عکس‌های بیشتر را در کانال بنافت ببینید 


با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرامی بنافت بپیوندید

benaft11@

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۳
دوستعلی علیخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">