بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

کیجا قلعه

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۶ ب.ظ

یکی از روزهای گرم تابستان 92 اعضای گروه کوهنوردی اورشمک روستای دادوکلا تصمیم گرفتند از سمت استان سمنان به قله ی کیجا قلعه دهستان بنافت  صعود کنند .

به اتفاق اعضا با یک دستگاه جیپ پاژن از روستای دادوکلا حرکت کردیم و به پل سفید رسیدیم سپس وارد جاده ی خطیر کوه شدیم . در مسیر بوی گوگرد چشمه ی معدنی شور او  توجه ما را به سوی خودش جلب کرد. فرصت را غنیمت شمردیم و با شنا کردن در چشمه ی بسیار زلال،پر آب و سرد گرمای تابستان را از وجودمان دور کردیم.

بعد از گذشتن از روستای زیبای لرد که اطراف جاده را درختان گردو ،گیلاس،آلبا لو و زردآلو پوشانده بودند به روستای چاشم که در دامن قله ی نیزوا آرام گرفته بود رسیدیم. از اهالی مسیر رفتن به مرتع رزسر را پرسیدیم و به حرکت مان ادامه دادیم سپس گردنه ی بسیار تیز و پر پیچ و خم چاشم را پشت سر گذاشته و به دو راهی هیکو رسیدیم .

 راهمان را به سوی مرتع  رزسر کج کردیم وبالاخره نزدیک غروب هنگامی که آفتاب گیسوانش را روی قلل نروخرو و کیجا قلعه پهن کرده بود رسیدیم .با عشایر سنگسری که در آن جا سکونت داشته اند خوش وبشی کردیم .کنار چشمه چادر را برپا و شب را در آن جا سپری نمودیم .

صبح زود از خواب بیدار شدیم و وسایل اضافی را داخل اتومبیل گذاشتیم و مسیر کیجا قلعه را با پای پیاده آغازکردیم .بعد از نیم ساعت پیاده روی مرتع گلرد مقابل چشمانمان نمایان شد . کمی دورتر هم کیجا قلعه  ما را به سویش فرا می خواند. بوی گیاهان دارویی از جمله آویشن توجه همگی را به خود جلب کرده بود.

بعد از یک و نیم ساعت پیاده روی به غار قاطر خنه رسیدیم. بعد از استراحتی کوتاه و خوردن تنقلات مسیر را که به صورت صخره نوردی بود در پیش گرفتیم و قدم به خاک کیجا قلعه گذاشتیم. متاسفانه در بدو ورود با صحنه ی ناراحت کننده ای رو به رو شدیم . عده ای از سودجویان آن جا را حفاری کرده بودند و آثاری از سنگ، ساروج و سفال های شکسته در آن جا باقی مانده بود .

مسیر را به سمت قله ادامه دادیم و صعود را با موفقیت به اتمام رساندیم . مناظری بسیار بدیع و چشم اندازی شگفت انگیز مقابل دیدگانمان رژه می رفتند. از یک سو مراتع سرسبز بندبن با جنگل های انبوه و روستاهای دهستان بنافت و سوادکوه دلربایی می کردند. و از سوی دیگر مراتع گلرد ، رزسر ، تارو و خرسه رخ می نمودند. در سمت دیگر قلل نرو، خرو ، زرجو ، سه گسفنک و یخچال عظمت و صلابت خودشان را به رخ ما می کشیدند.

بالاخره هر صعودی نزولی هم دارد راه برگشت را در پیش گرفتیم و این بار هم با خوشی و سلامتی تجربیات جدیدی در دفتر خاطراتمان افزوده شد.  



   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">