بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

صعود به قله زرجو

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ


قله زرجو در دهستان بنافت، بخش دودانگه ی شهرستان ساری واقع شده است. ارتفاع این قله ۳۲۸۰ متر می باشد که در انتهای غربی دیواره ی کاملا صخره ای زرجو قرار گرفته است. 

قسمت شمالی این قله دارای پرتگاه های بلند و بسیار خطرناک و دلهره آوری است و دامنه ی آن  پوشیده از علف و گیاهان گوناگون از جمله  گون، ارس خوابیده، توس و تیس می باشد که دامداران سنگدهی آن را تعلیف می کنند. 

قسمت جنوبی آن در چند نقطه پرتگاه دارد و اکثر جاهای آن دارای شیب مناسبی است. پوشش گیاهی این قسمت را گون و ارس خوابیده و در قسمت پایین دست ارس های تنومند و ایستاده تشکیل می دهند. این قسمت تا اواخر تیر دارای علفزارهای سرسبز است و دامداران دادوکلایی آن را تعلیف می کنند. 

در قسمت شرقی آن قله ی کیجا قلعه و در قسمت غربی آن قله ی نرو خرو قرار گرفته است. 

مسیرهای صعود به قله زرجو:

مسیر شماره یک ( مسیر گروه اورشمک بنافت): جنگل مرس سی، مرتع بندبن، مسیر بارگیرون، مرتع زرجو، مسیر سرلد، خط الراس دیواره ی زرجو، بعد از چند فراز و فرود قله ی زرجو

مسیر شماره دو: مرتع گلرد، عبور از جنگل های ارس، ورود به منطقه صخره ای، قله ی زرجو

مسیر شماره یک، فنی و بسیار خطرناک است. چنانچه دست به سنگ نیستید یا تجهیزات لازم برای کوهنوردی به همراه ندارید یا از ارتفاع می ترسید این مسیر را جهت صعود انتخاب نکنید چون واقعا خطرناک است. (کوچکترین لغزش مساوی است با سقوط) اگر این مسیر را انتخاب کردید از چشمه زرجو آب به اندازه کافی بردارید چون در مسیر چشمه ی دیگری وجود ندارد. اما مسیر شماره دو نسبتا راحت تر است. 

مسیر صعود به قله زرجو توسط اعضای گروه کوهنوردی اورشمک

بنافت با رنگ سفید مشخص شد.

گروه کوهنوردی اورشمک بنافت بر فراز قله ی ۳۲۸۰ متری زرجو

جهت نمایش تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید. 

بقیه عکس ها را در کانال benaft11 ببینید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۳

نظرات  (۱)

با سلام
چطور میشه عضو گروه کوهنوردی اورشمک بنافت شد؟

پاسخ:
سلام آقا حامد 
گروه کوهنوردی اورشمک یک گروه خانوادگی است. بنابراین عضو نمی پذیرد. شرمنده . 
چنانچه در خصوص کوه های منطقه دودانگه ، چهاردانگه ، سوادکوه و مسیر جاده هراز اطلاعاتی خواستید با کمال میل در اختیار جنابعالی یا دیگر علاقمندان به کوه قرار می دهم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">