بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

سیزده بدر بارانی

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۷ ب.ظ

سیزده فروردین ۱۳۹۵به دلیل بارش باران در مناطق میان بند و دشت و بارش برف در ارتفاعات و روستاهای ییلاقی، مازندرانی ها  خانه نشین شدند.

بسیاری از افراد از قبل برنامه ریزی کرده بودند که به کجا و با چه کسانی به دل طبیعت بزنند. اما این اتفاق نیفتاد و موجب ناراحتی آنان شد. اما عده ای هم از بارش برف و باران خوشحال شدند، شاید تعحب کنید که این دسته از افراد چه کسانی هستند. 

دوستی نقل می کرد:تعدادی از گوسفندان دامداری در روز سیزده بدر سال گذشته در اثر خوردن زباله های به جا مانده از به اصطلاح طبیعت گردان تلف شدند. ایشان از خدا درخواستی داشتند: خدایا من و خیلی از افراد دلسوز محیط زیست نتوانسته ایم این مردم را متوجه اشتباهاتشان کنیم پس شما لطفی در حق ما بدبخت، بیچاره ها بکنید، بارالها روز سیزده بدر سال آینده باران رحمتت را نازل کن تا مردم نتوانند از خانه هایشان بیرون بیایند تا دام هایم تلف نشوند. گویا دعای این دامدار مستجاب شد. 

سوال:  آیا در دیگر کشورها هم مردم نسبت به طبیعت بی احترامی می کنند؟

برخورد نهادهای دولتی در دیگر کشورها نسبت به این گونه از افراد چگونه است؟

در کشورهلند مردی ته مانده سیبی را از ماشین به بیرون پرت کرده بود مبلغ 2200 یورو جریمه شد و جالب‌تر این که شبکه‌های مختلف تلویزیونی ده‌ها بار تصویر او را نشان دادند!

 در کشور کره جریمه ریختن اندکی زباله در خیابان برابر با 11 تا 13 درصد پایه حقوق یک کارمند است.

در سنگاپور ریختن زباله در معابر عمومی جرم محسوب می‌شود و پلیس می‌تواند فردی را که در معابر و خیابان‌ها آشغال ریخته جریمه کند.

جالب‌تر این که اگر فردی سه بار به دلیل کثیف کردن خیابان‌ها، توسط پلیس سنگاپور جریمه شود برای بار چهارم دولت او را مجبور خواهد کرد روز یکشنبه با پیش بندی که روی آن عنوان «من شهر را کثیف کرده‌ام» نوشته شده است، خیابان‌های شهر را جارو کند.

در انگلیس، پلیس رانندگانی را که از خودرو زباله به بیرون پرتاب می‌کنند، جریمه می‌کند.

در ژاپن هر کس که کوچک‌ترین زباله یا حتی آب دهان را در معابر عمومی بریزد 80 تا160 ین جریمه می‌شود.

                         ( میان ماه من تا ما گردون             تفاوت از زمین تا آسمان است )

نظرات  (۱)

کاش قدر این طبیعت زیبا و روح‌نواز را بدانیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">