بنافت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

اره من دهاتیمه

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۱۴ ب.ظ


مه پی یر لینگ 

هلا چکمه دره

جان مار کمرم‌ چادر دوسه

مه برار خونش هم کتولیِ

مه خواخر

تنیرسر بَل دنه دیمّه

اره من دهاتیمه

پشت کو جا بمومه

اِفتابم صواحی سر

پشت کو جا درانه

شعر: کاظم صداقتی


برگردان فارسی / دوستعلی علی خانی

پدرم هنوز چکمه می پوشد

مادرم به کمرش چادر می‌بندد

برادرم آواز کتولی می‌خواند

خواهرم روی تنور صورتش را سرخ نگه می‌دارد

آره من روستایی هستم 

از پشت کوه آمدم 

آفتاب هم صبح از پشت کوه طلوع می‌کند


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۲
دوستعلی علیخانی

دهاتی

من دهاتیمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">